torsdag 10 januari 2013

Vad är livet för dig?!

Livet!
När man tänker på livet, vad är det egentligen?
För mig är livet flera olika saker! 
  • Familj
  • Kärlek
  • Vänner
  • Resor
  • Viljan att NJUTA AV LIVET!
Det sista är det absolut viktigaste för mig! 
Att man har Familjen, Kärleken, Vänner, Resor och diverse är inget om man inte  
NJUTER AV LIVET!  
Hur kan man då bli bättre på att njuta av livet?! Det är en fråga som varje person får fråga sig själv. Vad blir du glad av? Är det av ditt/dina barn, en god middag, närhet till någon speciell, resor, tvätta, familjen, att visa uppskattning och bli uppskattad. 
Alla har vi olika preferenser!
Mina är att jag ALLTID, oavsett vad jag gör vill känna glädje. Tycker att det går väldigt bra med det! Har som de flesta förstått en väldigt sund(kanske inte alla tycker=) inställning till hur man ska leva. Älskar att vara igång och göra saker, kan ändå samtidigt sitta hemma i soffan och dega. 
Kom till insikten för lite drygt 12 år sen att livet är till för att levas. Har inte tid att "klaga" på saker och ting eller att saker aldrig händer. Förstod att man måste våga vara annorlunda om man ska kunna komma någonstans på stigen till GLÄDJELANDET! 
Började uppskatta allt runt omkring mig på ett annat sätt, visa det uttryckligen. 
Visa din vän att du uppskattar dem, en sån liten sak ger glädje. När man ser att ens vän, syskon eller förälder när de hör detta så blir de glada. När man ser glädjen så känner man glädje också.
Började med folk nära mig, sen eskalerade det till arbetskamrater, ytliga vänner, främlingar och ja alla som någon gång gjorde mig glad. Berätta för någon att man uppskattar dem är så lätt och ger så mycket tillbaka. 
Ta kontroll över ditt liv och öde. Brukar säga att 
"Man är kapten över sin egen LYCKA & sitt ÖDE"

Idag gjorde jag något som jag tänkt på länge, köpte biljett för att gå på Opera! 
Bohéme är det som ska tittas på nästa fredag=)! 
Jag älskar att prova nya saker och har tänkt länge på att jag ska gå på opera(bara för att ha gjort det). 
Ser fram emot det, blir till att klä upp sig bara för att!
Här sitter vi! Får väl köpa några kikare i guld!!

Våga prova på nya saker i livet, du kanske finner glädje!

4 kommentarer:

  1. Att prova på nya saker är roligt! Jag har läst en del av dina inlägg och tror att vi har lite gemensamt synsätt på livet.

    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. Det har vi, gilla ditt inlägg idag... Vi får ta och sammanlänka;)!

    SvaraRadera
  3. Bra skrivet svåger! Så sant!!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas den var trevlig!