måndag 14 januari 2013

Hur mår du egentligen?!

Har haft en underbar helg nere i Skåne. Alltid kul att träffa barndomsvänner och nya människor=)! 
Fick en fråga av en som jag känner, tänkte att jag skulle visa er hur jag tänker genom att ta ut vår konversation på facebook!! Det jag säger eller skriver är ju "MITT" sätt att tänka, alltså säger jag inte att det är så här alla måste tänka och göra. Det funkar för mig, därför jag skriver om det och kan kanske inspirera någon! Jag tror på människan, dömer aldrig någon. Det kan mina vänner nog intyga(tror jag;)!
Person: hur mår du egentligen ? tänker på de du skriver hela tiden om hur bra du mår , all välmening 
Jag: Jag mår mycket bra... Jag är så glad över mitt liv
varje dag så får jag le och vara glad... Det är det som livet går ut på enligt mig
svaret är att jag mår bra=)!
Person: tacksamhet e bra o viktigt ja e oxå tacksam. Alla pratar om lyckan men hur många mer än du o ja får känna så? tänkvärt
Jag: alla får om de vill men de väljer att se på saker på ett annat sätt
Person: Så e de inte alla får inte om de vill -de finns ofta en anledning varför människor e där de e.tyvärr många som kommer snett o aldrig kommer till ett vettigt liv o utan o fattar vad som skett tragiskt . du får gå din väg lycka till
 Jag: Jag har en fruktansvärd uppväxt men har aldrig varit kriminell eller speciellt stökig! Man väljer vilken väg man vill gå oavsett om du har det bra eller tufft hemma. Enligt all logik skulle jag varit drogmissbrukare och kriminell men valde tidigt att vara en bra person. Man gör val och man bestämmer sitt eget öde! Inte någon annan. Har träffat funktionshindrade som är klara i huvudet som älskar livet trots de hamnat i rullstol, och de kunde gå innan. Val, vi har alla ett val hur vi vill se på livet!
Person: menar du att du e rätt o döma. att så e de som du säger? vi kanske har våra vägar att gå mer el mindre förutbestämt, vem vet? ja vet iaf många ex på att miljön i uppväxten har trasat många o därför har de svårt o välja rått väg då även ekonomin spela stor roll.även om de gått bra för dej så finns de många som blivit så trasiga pga uppväxtmiljön så de kanske aldrig hittar sin väg o mål o tacksamhet i livet.
Jag: En sak som jag ALDRIG gör är att döma någon, någonsin!
 Berättar bara mitt sätt att se på det livet! Dömer ingen, jag är av tron att vi kan styra vårt öde genom att tänka rätt! Undersökningar visar att människor i fattiga länder är generellt mycket lyckligare än vi i de rika länderna... Vi blir förtvivlade över banala saker. När man ser sig omkring och ser vad man har så bör man uppskatta det, särskilt i ett land som Sverige! Du är inte fattig i Sverige...
 Vi har det för bra och när något inte blir som vi tänkt oss så är allt "åt helvete" ! Enligt mig så lär man sig varje dag och ur alla situationer, bra som mindre bra!
Det är så här jag ser på saker och ting, ocensurerat! 
Jag är ärlig, för ärlig ibland. Är inte rädd för att säga vad jag tycker och tänker, går man med för mycket inom sig så blir det ju inte bra. Därför tar jag tag i allt på en gång, om jag blir irriterad så berättar jag det eller om jag tycker om någon så berättar jag det för personen.
Kommentera gärna om ni har åsikter, det vet jag att ni har=)! 
Vilken härlig morgon

2 kommentarer:

  1. Håller med om det är ett bra sätt att tänka. Utomlands förutom nordeuropa så kan jag förstå att dom ör lyckligare. Tror faktiskt att dom tänker på ett annat sätt när det gäller familj, dom stöttar och är med varandra på ett helt annat vis än i kalla Sverige.Där sätter man familjen första rummet ooavsett! Så att vara fattig i Sverige som många är vill man inte prata om. Klart alla kan förändra sig nen man måste kunna se varje individ var för sig. Jag hävdar att ger man till andra av sig sj som du gör med ett leende, kan man också engagera sig i dom som har de inte så bra just nu. Sprida glädje o vara där för andra. Min filofisi är hjälper jag några så hjälper dom andra sen, när dom kommit på rätt spår. Att hjälpa andra föder solidaritet som tyvärr håller på att försvinna. Och förstås ett leende ger mkt, men ännu mer efter man visat sin medkänsla.

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Håller med om att familjen har större värde för länder utanför nord Europa! Visa solidatritet och medkänsla för andra är väldigt viktigt! Jag tycker att vi som mår lite bättre bör vara dela med oss om hur det kommer sig att vi mår lite bättre!! Livet är svårt på olika sätt för olika människor, vi har alla utmaningar i vårt liv! Att hitta olika sätt att bearbeta och övervinna sina utmaningar är ju det vi alla vill! Därför tycker jag det är bra med olika människor som delar med sig av sig själva hur de har gjort!!

    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas den var trevlig!